V súvislosti s celoživotným vzdelávaním môže mať organizácia alebo jednotlivec určené konkrétne vzdelávacie ciele, ktoré chce v tom procese dosiahnuť. Pod vzdelávacími cieľmi rozumieme očakávané výsledky a výkony, ku ktorým má konkrétne vzdelávanie viesť. Preto je dôležitá predovšetkým efektivita samotného vzdelávania, aby nebolo vykonávané len formálne, ale aby naozaj sledovalo praktické ciele, keďže hlavným zámerom nie je len získanie väčšieho objemu poznatkov, ale ich využitie v každodennom pracovnom procese.
Iná situácia je pri individuálnom celoživotnom vzdelávaní, keď jednotlivec sleduje svoje súkromné ciele, ktoré chce touto činnosťou dosiahnuť.
Pri celoživotnom vzdelávaní preto môžeme sledovať nasledovné ciele:
Ø Získané poznatky majú slúžiť na lepšie rozhodovanie sa.
Ø Vedomosti majú rozšíriť celkový obzor a kontext v danej oblasti.
Ø Aplikácia poznatkov do každodennej praxe.
Ø Schopnosť využiť vedomosti na inovatívne riešenia.
Ø Vedieť pomôcť svojimi znalosťami ostatným spolupracovníkom.
Ø Schopnosť celkovej analýzy a syntézy jednotlivých konkrétnych pracovných situácií.